Какво трябва да знаете, преди да регистрирате фирма

Регистрацията на фирма е първата важна стъпка, която всеки предприемач трябва да направи, за да развива дейност. Преди да го направите обаче има някои важни неща, които е добре да знаете.

На първо място е необходимо да изберете име за вашата фирма. То трябва да е уникално и да е свързано по един или друг начин със същността и дейността на бизнеса ви. Добре е да изберете няколко варианта, така че да спестите впоследствие време, ако настоящият вариант е вече зает.

Следващата важна стъпка е да решите под каква правна форма ще развивате дейност – ООД, ЕООД, ЕТ, СД, ДЗЗД, АД и т.н. Всяка от тях има определи особености във връзка с данъчно облагане, осигуряване и счетоводно обслужване, както и различни административни ангажименти, които са специфични за отделните правни форми. Ако се затруднявате кой е най-подходящият вариант за вас, е добре да се обърнете към специалист за консултация.

След като сте изяснили името и правната форма на вашата фирма идва време за процедурата по регистрация. Тя минава през два основни етапа – подготовка на документи за регистрация и подаването им в Търговския регистър. Необходимо е да предвидите и посещение в банков клон и при нотариус. В банката се отворя набирателна сметка на името на дружеството и се плаща такса за регистрация.

При нотариус отива единствено управителят на фирмата, който подписва пред него документ за съгласие да изпълнява тази длъжност във фирмата. На същия документ управителят полага и образец от своя подпис, който ще служи за справка в Търговския регистър.

Документите за регистрация се подават в Търговския регистър към Агенция по вписванията. Можете да направите това на място като занесете документите на ръка или онлайн, ако разполагате с електронен подпис. След това служителите в Търговския регистър ще прегледат документите ви и ако всичко е изрядно – фирмата ще бъде официално вписана в регистъра и ще получите служебно единен идентификационен код (ЕИК).

Всички тези стъпки бихте могли да извършите сами в рамките на няколко дни без помощ от адвокат или юрист. Това обаче крие рискове, които често не са оправдани предвид факта, че полагате основите на бъдещия си бизнес. Всяка допусната грешка може да забави регистрацията на фирмата и да коства заплащане на нова държавна такса.

Ето защо е препоръчително да използвате услугите на опитни професионалисти, които да извършат всички необходими дейности от процедурата. Така ще спестите не само време и евентуални излишни разходи, но и ще сте сигурни, че фирмата ви е регистрирана изрядно.

Ние от „Капитал и Консулт“ можем да съдействаме с това! Ще ви помогнем с правна консултация за избиране на най-подходящото по вид търговско дружество при регистрация в съответствие с дейността на фирмата и ще съдействаме при цялостния процес. Свържете се с нас още сега!

Други статии в блога ни:

Какво е ТРЗ?

Какво е ТРЗ? ТРЗ означава "Труд и Работна Заплата" и се използва като съкращение в контекста на човешките ресурси, счетоводството и административното управление на персонала в една организация. Основни функции на ТРЗ Изчисляване на заплати: Изчисляване на месечните...

Как се регистрира фирма?

Как се регистрира фирма?

Регистрацията на фирма включва няколко основни стъпки,които зависят от държавата, в която се намирате.Ако сте в България,ето основните стъпки за регистрация на фирма: 1. Избор на правна форма на фирмата Най-често използваните форми в България са: ЕООД (Еднолично...

Защо да се доверите за ТРЗ услуги на външен специалист

Защо да се доверите за ТРЗ услуги на външен специалист

ТРЗ обслужването е една от услугите, които специализираните счетоводни кантори предлагат на своите клиенти. То включва множество дейности като изготвяне на трудови договори, управление на възнаграждения и т.н. Защо обаче да се доверите за извършването им на външен...