Как се регистрира фирма?

Регистрацията на фирма включва няколко основни стъпки,които зависят от държавата, в която се намирате.Ако сте в България,ето основните стъпки за регистрация на фирма:

1. Избор на правна форма на фирмата

Най-често използваните форми в България са:

  • ЕООД (Еднолично дружество с ограничена отговорност)
  • ООД (Дружество с ограничена отговорност)
  • ЕТ (Едноличен търговец)
  • АД (Акционерно дружество)
  • СД (Събирателно дружество)

Изберете формата според дейността според, която ще извършвате, и броя собственици.

2. Избор на име на фирмата

  • Изберете уникално име за фирмата.
  • Проверете дали името е свободно чрез Търговския регистър (може да се направи онлайн чрез сайта на Търговския регистър).

3. Подготовка на необходимите документи

Документите варират в зависимост от типа фирма, но обикновено включват:

  • Учредителен акт (за ЕООД/ООД) или дружествен договор (за ООД).
  • Заявление за регистрация по образец (форма А4 за ЕООД/ООД).
  • Протокол от решение на едноличния собственик или дружествено събрание.
  • Декларации (например за истинността на обстоятелствата).
  • Нотариално заверен образец на подписа на управителя.
  • Документ за внесен капитал (за ООД/ЕООД)-минималният капитал е 2лв.

4. Внасяне на капитала (за ЕООД/ООД)

  • Открийте набирателна  сметка в банка и внесете капитала.
  • Банката ще издаде документ, който ще бъде приложен към документите за регистрация.

5. Подаване на документи в Търговския регистър

  • Подайте документите в Търговския регистър към Агенция по вписванията.
  • Можете да го направите на място в офис на регистъра или онлайн чрез портала на Агенцията по вписванията (необходим е електронен подпис).

Такси:

  • Таксата за регистрация на ЕООД/ООД е 100 лв. (55 лв. при електронно подаване).

6. Получаване на ЕИК (Единен идентификационен код)

След успешна регистрация ще получите ЕИК. Той служи като уникален номер на вашата фирма.

7. Регистрация по ДДС (ако е необходимо)

  • Ако оборотът ви надвиши 100 000 лв. за последните 12 месеца, е задължителна регистрацията на ДДС.
  • Доброволна регистрация по ДДС е също възможна.

8. Започване на дейност

След регистрацията, фирмата вече може да оперира, да издава фактури и да сключва договори.Уверете се, че водите счетоводството и спазвате данъчните и трудовите изисквания.

 

Други статии в блога ни:

Какво е ТРЗ?

Какво е ТРЗ? ТРЗ означава "Труд и Работна Заплата" и се използва като съкращение в контекста на човешките ресурси, счетоводството и административното управление на персонала в една организация. Основни функции на ТРЗ Изчисляване на заплати: Изчисляване на месечните...

Какво трябва да знаете, преди да регистрирате фирма

Какво трябва да знаете, преди да регистрирате фирма

Регистрацията на фирма е първата важна стъпка, която всеки предприемач трябва да направи, за да развива дейност. Преди да го направите обаче има някои важни неща, които е добре да знаете. На първо място е необходимо да изберете име за вашата фирма. То трябва да е...

Защо да се доверите за ТРЗ услуги на външен специалист

Защо да се доверите за ТРЗ услуги на външен специалист

ТРЗ обслужването е една от услугите, които специализираните счетоводни кантори предлагат на своите клиенти. То включва множество дейности като изготвяне на трудови договори, управление на възнаграждения и т.н. Защо обаче да се доверите за извършването им на външен...